top of page

סטייל בטוח

כיום, אנשים בגיל השלישי לא מרגישים זקנים. במובנים רבים הם צודקים. התנאים החברתיים שקיימים כיום ואיכות החיים יוצרת קהל רחב של אנשים שיש להם פער עמוק בין תחושת הרעננות והפאסון לבין העובדה שהם רשמית נכנסים לקטגורית הזקנים שצריכים לחשוב על שינויים במרחב הביתי. מחשבה שלעיתים אף ממש מנוגדת לדימוי העצמי הקיים.

בטיחות היא מילה לא אטרקטיבית במיוחד. היא מתקשרת לנו עם הכרח, סכנות וכפתורי מצוקה וישר מתחשק לנו לעשות סיבוב של 180 מעלות לצד השני ולהמלט על נפשנו.

אבל האם אפשר לשלב בטיחות עם סטייל, אסתטיות ואיכות חיים?

המפגש הזה בין בטיחות והמרחב הפרטי מתחיל הרבה פעמים אל מול הדור מעלינו, דור ההורים, שהצרכים שלו הופכים למוחשיים ודורשים פיתרון. לפתע משתקף מולנו עתיד שאנחנו לא בהכרח מעוניינים לחשוב עליו.

החדשות הטובות הן, שיש במרחב הבייתי אין ספור פתרונות שהרבה פעמים לא מודעים אליהם ויכולים לספק אסטתיקה ברמה גבוה ואיכות חיים לצד נגישות ובטיחות ואף לחסוך לכם הרבה כאב וכסף בעתיד.

הרבה מאוד אנשים מוצאים את עצמם עושים שינויי בסביבת המגורים שלהם בגיל 60-65. זה קורה באופן טבעי אם כמעבר דירה או כשיפוץ בבית קיים. במאמר הזה אני אנסה לתת לכם 3 תחומים בהם אני ממליצה להשקיע את הכסף בחוכמה ומתוך מחשבה לא רק על ההווה אלה גם ל10 שנים הבאות (כמובן שהדברים תקפים גם לגיל הרביעי ואפילו לחמישי):

  1. רהיטים - רגע לפני שאתם מעיפים את כל רהיטי הוינטג׳ והרטרו שלכם לרהיטים מודרנים לבנים ומרובעים עם הרבה פינות חדות, דעו שהיום כמעט כל וילה מודרנית או דירת פאר מתקשטים להם ברהיטי וינטג׳/רטרו מחודשים או חיקויים שלהם. רוב הרהיטים מהסוג הזה הם בעלי גימור מעוגל אשר הרבה יותר בטוח להסתובב לידם. הסוד הוא לא להחליף אלא לחדש! כל עוד הרהיט במצב טוב, בגובה מתאים וקל לשימוש, בחירה נכונה של רהיט ושינוי צבע וטקסטיל (יש כמובן משמעות גדולה לטקסטיל שבוחרים, אנחנו לא מעוניינים להפוך כורסא יפה ובטוחה למלכודת של צבע וריצוד בעיינים) יכולה לשדרג את הדירה שלכם ולשמור על הסטייל ועל הבטיחות. אם החלטתם בכל זאת להתחדש ברהיט חדש נסו לחשוב על פרמטרים כמו גודל, תמיכה ופרקטיות. אני רואה פעמים רבות אנשים שעשו רק לפני תקופה קצרה רכישת רהיטים מאסיבים, רכים, כבדים או נמוכים באופן שאחרי כמה שנים בלבד לא משרת יותר את הצרכים שלהם והם נאלצים לבצע רכישה חדשה.

  2. תאורה - תאורה ומנורות הם אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על נראות הבית. מנורות חדשות יכולות ליצור ריענון אמיתי גם ברמת האור בבית וגם בסטייל. חשוב מכך, אחד מהחושים העיקריים אשר זקוקים לתמיכה ככל שהגיל מתקדם הוא חוש הראייה. תאורה חדשה יכולה למנוע תאונות ליליות וליצור סביבה נעימה, בטוחה וחסכונית! עם כניסת מנורות הלד לשוק המנורות, נכנסו אלמנטים משמעותיים בחיסכון ונוחות, אך אל תתבלבלו ותחליפו את כל גופי התאורה בבית. עוצמת מנורות הלד חלשה יותר לעיתים או מסנוורת ורכישת גופי התאורה אשר מחירם בשוק הוא לא זול צריך להתבצע בחוכמה.

  3. שטיחים - כפי שהרוב יודעים, שטיחים הם אחד מהגורמים העיקריים להחלקות ונפילות בבית. אבל מנסיוני מאוד קשה לוותר על האוירה הנעימה והחמה ששטיח משרה בבית. אם בכל זאת אתם מעוניינים לשמור על הבטיחות והבריאות שלכם ובמקביל ליצור התחדשות וסטייל, כדאי לכם לשקול לשדרג או להחליף חלק מריצוף בבית. מכיוון שהרצפה היא משטח שמהווה חלק נכבד בבית, שינוי ריצוף ייצור השפעה עצומה על מראה הבית ויועיל גם להתניידות היום יומית שלכם! רוב המרצפות הישנות היו בעלות מקדם החלקה נמוך שגם ללא שטיחים יכולות לגרום להחלקה ונפילות. כיום יש מגוון מדהים של פתרונות ריצוף שיכולים לחולל שינוי מהותי בביתכם וגם לא לעלות ביוקר כמו האופציה של הנחת פרקט. את השטיח היקר שלכם תוכלו ליצור באופן קצת שונה על ידי יצירת ״שטיחי״ ריצוף מובנים בכלל הרצפה שמאוד פופולארים בעיצוב העכשיו ויתנו לבית ייחוד, חום ואלגנטיות.

התייחסות רצינית לשלושת הנושאים האלו תייצר לכם כבר רמת עיצוב נכונה, מותאמת ובסטייל ותתן לכם את האפשרות להמשיך להרגיש בבית עוד שנים רבות.

התמונה המפורסמת בגיליון התפרסמה בטעות ואינה עיצוב שלי ואינה מצביעה בשום פנים על עיצוב נגיש.

אור עוזרד.jpg

״להרגיש שוב בבית״ מספק שירותי תיכנון, עיצוב פנים ו״הום סטיילינג״ לגיל הזהב.

השירות נועד לעזור במעברים ולתת עזרה פרקטית בתהליך הפרידה מהבית הקודם במקביל ליצירת עיצוב חכם, יפה ונוח ששומר על תחושת השייכות שלכם לביתכם. 

שמי אור עוזרד, אני עוסקת שנים רבות בעיצוב חלל והמרחב הביתי.

אני מציעה תוכנית משולבת של עיצוב וליווי אישי המתחילה בפגישת היכרות בביתכם ללא התחייבות וממשיכה בגיבוש לוחות זמנים, בניית תקציב מפורט למעבר, תוכניות אדריכליות בהתאם לצרכיכם וליווי מול ספקים ובעלי מקצוע.

ארכיון
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Logo FHA s
  • Facebook Basic Square
bottom of page