top of page

סטייל ובטיחות בגיל 65

האם יש מקום לעיצוב פנים המכוןן לאנשים בגילאים מעל 65 ומעלה?

האם גיל 65 הוא כבר גיל הזהב?

התשובה הרשמית נקבעת על ידי המנגנונים החברתיים. בגיל 65 מקבלים תעודת פנסיונר ומצטרפים לקהילת ״האזרחים הותיקים״ אבל כולנו יודעים שבצד העלייה בתוחלת החיים ושיפור איכות החיים, אנשים יכולים להיות בשיאם בגיל זה.

אנשים בגיל 65 אינם זקנים במובן הישן, להיפך, חלקם מתחילים פריחה של ממש בחייהם, עם בריאות טובה, זמן איכות לעיסוקיהם, לזוגיות ולנכדים.

עם התבגרות הילדים ויציאתם מהבית, סיום העבודה, או התחלה של עבודה חדשה, זהו זמן של שינוי. באופן טיבעי מתעורר צורך בשלב זה לעשות ריענון בבית ושיפוץ, אבל קשה מאוד בגיל כזה לעשות שינויים בבית שמתייחסים למצב בריאותי שיכול לקרות בעוד 10 שנים, מצב שאנו מעדיפים לא לחשוב עליו יותר מידי. לאחר שזה נאמר, האם לא יהיה חכם יותר להתאים את הבית לעוד 10-20 שנה ולמנוע הוצאה מיותרת נוספת כעבור כמה שנים?

בעוד שפעם המחשבה שהנחתה אותנו הייתה טיפולית, הרי שהיום כולנו מבינים שאנשים בגיל השלישי והרביעי עוד מחזיקים בחיים מלאים, בריאים ועשירים וזקוקים למענה שמעבר לדרישות הבריאותיות שמגיעות עם הגיל. הרי זה ברור לכולנו שהטעם והצרכים שונים בהחלט בגיל 20 במעבר מחוץ לבית ההורים או בגיל 40 כשאנחנו מנהלים משפחה משלנו.

באותו האופן בדיוק חשוב לתת מענה לצרכים המתעוררים מעל גיל מסויים ולהתיחס לשינוי בסגנון החיים והצרכים.

אז אם החלטתם לעשות שיפוץ או אפילו רק ריענון עצובי, אנא הקדישו מחשבה למה השתנה בחייכם. עשו רשימה של דברים שתמיד רציתם ואולי עכשיו יש לכם מספיק כסף עבורו. תבדקו מחדש אילו צבעים משפיעים עליכם לטובה ונעימים לכם.

חישבו על האופציות לשינוי פתחים במבנה והתאמתו לדלתות רחבות יותר, להחלפת האמבטיה במקלחת מפנקת, לרכישת ריהוט שיהיה נעים לשבת ולקום ממנו גם בעוד 10 שנים. צרו עיצוב שיודע לחגוג את הטעם הנרכש שלכם של שנים רבות, של סיגנונות וסיפורים. צרו סטייל חדש, חם ונוח עם דגש על טקסטורות ומרקמים שמגרים את העין והחושים.

כאשר מדברים על עיצוב לגיל הזהב מדברים בדרך כלל על עיצוב בטיחותי ויש דגש גדול יותר על הנגישות והיעילות מאשר האסטתיקה. אבל כמו כל דבר ניתן לשלב את שניהם וליצור עיצוב שהוא גם בטיחותי אבל במקביל מעורר השראה, ששומר על זהות הדיירים ומביא לידי ביטוי את הסיגנון המיוחד שלהם ביחד עם הריענון שהקידמה מביאה. עיצוב שנותן דגש גם לעבר גם להווה אבל גם לעתיד!


אור עוזרד.jpg

״להרגיש שוב בבית״ מספק שירותי תיכנון, עיצוב פנים ו״הום סטיילינג״ לגיל הזהב.

השירות נועד לעזור במעברים ולתת עזרה פרקטית בתהליך הפרידה מהבית הקודם במקביל ליצירת עיצוב חכם, יפה ונוח ששומר על תחושת השייכות שלכם לביתכם. 

שמי אור עוזרד, אני עוסקת שנים רבות בעיצוב חלל והמרחב הביתי.

אני מציעה תוכנית משולבת של עיצוב וליווי אישי המתחילה בפגישת היכרות בביתכם ללא התחייבות וממשיכה בגיבוש לוחות זמנים, בניית תקציב מפורט למעבר, תוכניות אדריכליות בהתאם לצרכיכם וליווי מול ספקים ובעלי מקצוע.

ארכיון
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Logo FHA s
  • Facebook Basic Square
bottom of page